Witam, czy ktoś oprócz mnie ma podobny problem z ciepłą wodą, mianowicie po odkręceniu ciepłej wody zanim zacznie ona lecieć musi się wylać 5 litrów zimnej. Sprawa została zgłoszona do administracji, dostałam informację, że zgodnie z jakąś ustawą może spłynąć do 3 litrów, tylko że u mnie to jest 5 i sprawa kilka tygodni temu została zgłoszona i nic z tym nie robią. W związku z tym dzienne zużycie ciepłej wody, z której nie korzystam jest ogromne i płacę za coś czego nie mam i dodatkowo opłata za śmieci też jest większa, bo jest większe zużycie ciepłej wody. Ktoś ma jakiś pomysł? Bo Panie z administracji już nawet nie odpowiadają na moje maile.
Mamy ten sam problem z ciepłą wodą. Też dostaliśmy maila z prośbą o zmierzenie ilości zimnej wody, która spłynie zanim pojawi się ciepła. Odpisaliśmy i w piątek byli panowie, żeby to skontrolować. Stwierdzili, że łazienaka i kuchnia są tak daleko od liczników, że nie może być inaczej. Według nich cyrkulacja ciepłej wody powinna być inaczej zrobiona. Przy tak zrobionej przez dewelopera instalacji nie da się nic zrobić. Nawet podniesienie temperatury wody w głównej części instalacji nic nie da. Koszty jakie przez to ponosimy to druga strona medalu. Będziemy pisać do Szanownych Pań. Zobaczymy co wymyślą.
dzięki za informację. Jestem zatem ciekawa jak zostanie rozwiązana ta kwestia, bo nie wyobrażam sobie żebyśmy cały czas płacili wyższe rachunki za wodę oraz wywóz śmieci...
Również mam problem z wodą niestety mieszczę się w granicy 3l co nie zmienia faktu, że te 3l zimnej, która powinna być ciepła idą w zlew. Nie rozumiem dlaczego mamy płacić za śmieci nie od osoby tylko od zużycia wody (ciepłej). Płacę w takim wypadku dużo za wodę która jest zimna i jeszcze w nagrodę dopłacę za śmieci na koniec roku. Ktoś się nie myje:) to i za śmieci mniej zapłaci haha, chore.
Niestety z tym problemem nie da się nic zrobić, można tylko zwiększyć ciśnienie wody, ale i tak określona ilość wody musi spłyną. W przypadku naszej wspólnoty tez wałkowaliśmy ten problem.
Dziś rano pisałem do Propertusa i dostałem taką oddpowiedź:
sprawa dotycząca ciepłej wody jest w toku. Proszę dać nam kilka dni.
Czekam
na raport od firmy konserwujący, który zostanie przekazany wykonawcy
instalacji. Wykonawca będzie się z Panem kontaktował w tej sprawie.
Dokładnie tak jak pisze Cpt.Badger, na raport odnośnie hałasu z wentylacji wciąż czekamy (w sumie to panie z propertusa czekają, ja czekam na ciszę ) a wentylacja huczy jak huczała. Dramat.
Odnośnie rozliczenia wywozu śmieci to nie ma złotego środka żeby płacić równomiernie.
Przykładowo jeżeli jako wspólnota ustalimy opłatę za śmieci od osoby.
Możemy spotkać się z sytuację że w mieszkaniu gdzie mamy zameldowaną 1 osobę, ta osoba wynajmuje mieszkanie 4 studentom. Wtedy podział też nie będzie sprawiedliwy.
Podział ze względu na zużycie wody wydaje się być o tyle bardziej sprawiedliwym, że i tak wszyscy mamy większe zużycie ciepłej wody, a przecież tutaj chodzi tylko o podział %.
Oczywiście możemy spotkać się również z sytuacją "Polak Potrafi" i jakiś delikwent zamontuje sobie bojler i nie będzie korzystał w ogóle z ciepłej wody zatem nie zapłaci za śmieci.
Sprawa jest do przemyślenia. Przy następnym spotkaniu wspólnoty można zmienić sposób rozliczania wywozu śmieci.
Opłaty za wywóz śmieci w zależności od zużycia ciepłej wody wydają się być bardziej sprawiedliwe, niż od osoby. Chodzi o to, że musimy za długo czekać na ciepłą wodę zwiększając zużycie i jednocześnie zwiększając opłaty za śmieci. W założeniu większe zużycie ciepłej wody oznacza większą ilość osób zamieszkujących w mieszkaniu, więcej śmieci i większe opłaty. A my wylewamy zimną wodę płacąc za ciepłą i przez to płacimy więcej za śmieci, których nie wyrzucamy aż tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1