Osiedle na Okulickiego

Wszystko co dotyczy naszego osiedla na okulickiego

Forum Osiedle na Okulickiego Strona Główna -> IV Etap -> Kontrola nad administratorem budynku Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kontrola nad administratorem budynku
PostWysłany: Śro 12:05, 24 Lut 2010
8janek8
Licealista

 
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: IV





W etapie III: http://www.activokulickiego.fora.pl/iii-etap,11/najwazniejsza-sprawa,934.html oraz etapie I: http://www.activokulickiego.fora.pl/i-etap,9/2010-zebranie-wspolnoty-mieszkaniowej-okulickiego-57,918-15.html#14238 mieszkańcy podejmują inicjatywę, aby mieć większą kontrolę nad wydatkami administracji oraz jej działalnością na rzecz wspólnoty, które nie są małe. Myślę, że od początku jako wspólnota etapu IV powinniśmy się w podobny sposób zabezpieczyć, coby pieniądze nie wypływały do obcych kieszeni. Piszcie swoje sugestie i propozycje na ten temat.
Ze swojej strony, mogę służyć pomocą w kwestii kontroli rachunkowej (oczywiście w rozsądnym nakładzie poświęconego czasu i pracy Wink ), jeśli tylko będę miał dostęp do odpowiednich dokumentów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 8janek8 dnia Śro 12:15, 24 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:54, 24 Lut 2010
medytka
Licealista

 
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





popieram, jak najbardziej. czytałam małe co nieco na forum, jak aministracja szasta pieniedzmi, nie szanuje ich, a mieszkańcoem nic nie daje w zamian. Kontrolujmy bardzo szczególowo i dokladnie wydana kazdą złotówkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:56, 17 Cze 2010
pawelek1977
Gimnazjalista

 
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ETAP IV , Kl. 6





Zawsze przecież jako wspólnota możemy zmienić administrację. Mam zaprzyjaźnioną firmę, która administruje około 100 budynków w całym Krakowie. Z tego co wiem to sprawdza się.
Kontrola nad wydatkami jest bardzo ważna. W chwili obecnej jak blok jest nowy nie wymaga on strasznie dużych nakładów finansowych, ale w miarę upływu czasu wszystko będzie się starzec. Sądząc po poprzednich 3-ech etapach jakość materiałów oraz wykonawstwa jest różna. Można więc przypuszczać że będą nas czekać różnego rodzaju niespodzianki. Administrator powinien mieć na uwadze że na wykonie jest określona gwarancja. Nie wszystko więc musimy od razu pokrywać z własnej kasy.
Reasumując najważniejsza jest kontrola nad Administratorem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:30, 17 Cze 2010
8janek8
Licealista

 
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: IV





Oraz fachowy i uczciwy administrator. Podaj nazwę tego zaprzyjaźnionego - sprawdzimy opinie. Moim zdaniem powinniśmy od razu wybrać profesjonalistę, a nie kogoś, kto myśli tylko o tym jak zarobić na nas a się nie narobić - o Partnerze takie właśnie widzę opinie w poprzednich etapach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:48, 17 Cze 2010
pawelek1977
Gimnazjalista

 
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ETAP IV , Kl. 6





ADM Domena Sp. z o.o. oraz spółka powiązana Administrator Sp. z o.o.
Te dwie spółki prowadzą działalność administrowania budynkami.

Co do zmiany - to nie jest takie proste. W umowie przedwstępnej mamy zapis o powołaniu Zarządu wskazanego przez Activ a jest nim właśnie PARTNER Sp. z o.o. Zmiana wymaga uchwały Wspólnoty Mieszkaniowej.

Przeliczyłem i mniej więcej za nasz blok Partner będzie dostawał około 12000 zł. miesięcznie i w tym jest właśnie opłata za zarząd oraz sprzątanie.

Jako wspólnota musimy patrzeć na ręce Administratorowi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:25, 22 Sie 2010
kik
Gość

 





moja propozycja: rom prokocim
PostWysłany: Pon 8:13, 23 Sie 2010
jedi&aga
Przedszkolak

 
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: etap IV





my tez jestesmy za takimi inicjatywami ale SPOKOJNIE...nie ma sensu od razu zmieniac adminsitracji (widze ze juz kazdy ma kogos do POLECENIA)

wiecie jaki to bylby problem kiedy 3 inwestycje byly by zarzadzanie przez Parnera a nasza przez inna firme? musieli by sie dogadywac i wszystko ze soba konsultowac a to by prowadzilo tylko do przedluzania sie wszystkiego i komplikacji, jeszcze nie daj boze partner by sie "obrazil" i rzucal klody w tedy lezymi i kwiczymy bo by postawili np. znak NIE PARKWOAC NIE DOTYCZY MIESZKANCOW BLOKU... i wszyscy mamy blokady bo od 1 sierpnia na tereny wspolnot policja i straz miejsca moze wpasc z blokada.

Moja propozycja jest taka by wybrac tak jak w Etapie I Rade Wspolnoty w której bylby by osoby znjajace sie na finansach, prawie budowlanym i samej budwolance no i jakies tam elektryce-elektronice i oni jako przedstawiciele po konsultacji z nami patrzyli by na rece partnerowi i tyle. Mamy to forum gdzie na bierzaco bysmy wszystko wiedzieli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:34, 23 Sie 2010
DraXan
Magister

 
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5





jedi&aga napisał:
my tez jestesmy za takimi inicjatywami ale SPOKOJNIE...nie ma sensu od razu zmieniac adminsitracji (widze ze juz kazdy ma kogos do POLECENIA)

wiecie jaki to bylby problem kiedy 3 inwestycje byly by zarzadzanie przez Parnera a nasza przez inna firme? musieli by sie dogadywac i wszystko ze soba konsultowac a to by prowadzilo tylko do przedluzania sie wszystkiego i komplikacji, jeszcze nie daj boze partner by sie "obrazil" i rzucal klody w tedy lezymi i kwiczymy bo by postawili np. znak NIE PARKWOAC NIE DOTYCZY MIESZKANCOW BLOKU... i wszyscy mamy blokady bo od 1 sierpnia na tereny wspolnot policja i straz miejsca moze wpasc z blokada.

Moja propozycja jest taka by wybrać tak jak w Etapie I Rade Wspolnoty w której bylby by osoby znjajace sie na finansach, prawie budowlanym i samej budwolance no i jakies tam elektryce-elektronice i oni jako przedstawiciele po konsultacji z nami patrzyli by na rece partnerowi i tyle. Mamy to forum gdzie na bierzaco bysmy wszystko wiedzieli.


W połowie mogę się z wami zgodzić, ale Partner zarządzając pozostałymi blokami obecnymi i przyszłymi nie ma prawa wstawić żadnego znaku czy czegokolwiek bez właściciela terenu czyli wspólnot. Tak naprawdę Partner nie działa na samo swoje zlecenie a na zlecenie wspólnoty którą administruje i to z nimi mamy dobrze żyć a nie z ich administracja jaka by nie była obecnie czy w przyszłości.

Co do zmiany administracji, czytając to forum pozostałe etapy mają straszne problemy z administracją. Może to nie jest problem w samej administracji jako PARTNER a w samej administratorce, może już ma za dużo budynków na głowie i trzeba jej dołożyć kolejną osobę a nie kolejną wspólnotę. Oczywiście zmiana na inną administrację jaka by nie była może poskutkować tym że będziemy mieli wyegzekwowaną gwarancję na budynek a nie przez dwa lata udupiane sprawy w zalążku aż się gwarancja skończy i wtedy z naszych pieniędzy będziemy naprawiać wszystko.

To są sprawy do przemyślenia i przedyskutowania pewnie na zebraniu wspólnoty.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:07, 23 Sie 2010
wojtus
Gość

 





jedi&aga napisał:
my tez jestesmy za takimi inicjatywami ale SPOKOJNIE...nie ma sensu od razu zmieniac adminsitracji (widze ze juz kazdy ma kogos do POLECENIA)

wiecie jaki to bylby problem kiedy 3 inwestycje byly by zarzadzanie przez Parnera a nasza przez inna firme? musieli by sie dogadywac i wszystko ze soba konsultowac a to by prowadzilo tylko do przedluzania sie wszystkiego i komplikacji, jeszcze nie daj boze partner by sie "obrazil" i rzucal klody w tedy lezymi i kwiczymy bo by postawili np. znak NIE PARKWOAC NIE DOTYCZY MIESZKANCOW BLOKU... i wszyscy mamy blokady bo od 1 sierpnia na tereny wspolnot policja i straz miejsca moze wpasc z blokada.

Moja propozycja jest taka by wybrac tak jak w Etapie I Rade Wspolnoty w której bylby by osoby znjajace sie na finansach, prawie budowlanym i samej budwolance no i jakies tam elektryce-elektronice i oni jako przedstawiciele po konsultacji z nami patrzyli by na rece partnerowi i tyle. Mamy to forum gdzie na bierzaco bysmy wszystko wiedzieli.


Przecież to byłoby bardzo dobrze gdybyśmy mogli wybrać firmę, która działałaby w naszym interesie, sprawdzoną przez długie lata przez inne wspólnoty. Nie ma się co łudzić, że z Partnerem akurat nasz wspólnota nie będzie miała problemów.
Gdy wybierzemy zarząd wspólnoty możemy się nad tym zastanowić.
PostWysłany: Pon 11:27, 23 Sie 2010
pawelek1977
Gimnazjalista

 
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ETAP IV , Kl. 6





a kiedy będziemy mieli pierwsze zgromadzenie wspólnoty ?
kiedy ona zostanie oficjalnie powołana do życia ?
kto tego dokona ?

Administrator to robi w naszym przypadku Partner musi to zrobić.

Rozmawiałem (korespondowałem przez to forum) z MDM na ten temat i pierwsze zebranie wspólnoty zrobią nam jakoś po nowym roku najwcześniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:30, 24 Sie 2010
wojtus
Gość

 





Wspólnotę tworzą właściciele, a nie Partner i to właściciele zwołują zebranie wspólnoty nie czekając na pozwolenie Partnera. Jeśli się tylko chce...
PostWysłany: Wto 10:13, 24 Sie 2010
pawelek1977
Gimnazjalista

 
Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ETAP IV , Kl. 6





wojtus napisał:
Wspólnotę tworzą właściciele, a nie Partner i to właściciele zwołują zebranie wspólnoty nie czekając na pozwolenie Partnera. Jeśli się tylko chce...


oczywiście masz rację.

Chodzi mi tylko o to kto fizycznie zwoła zebranie? i do życia wspólnotę powoła.

Partner się tym zajmuje jako Administrator.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:40, 24 Sie 2010
wojtus
Gość

 





Partner jako obecny zarządca ma obowiązek poinformowania zainteresowanych na wniosek właścicieli np. Ciebie, mnie ...
Jest tylko jedna przeszkoda aby powołać zarząd musi istnieć wspólnota, a żeby zaistniała WM każdy musi mieć akt notarialny na wyodrębnioną własność. A na to trzeba poczekać prawdopodobnie do grudnia.
I to tyle.
PostWysłany: Wto 10:55, 24 Sie 2010
wojtus
Gość

 





I jeszcze jedno.
Wspólnotę powołują właściciele, a nie administrator.
PostWysłany: Wto 12:01, 24 Sie 2010
DraXan
Magister

 
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5





wojtus napisał:
Partner jako obecny zarządca ma obowiązek poinformowania zainteresowanych na wniosek właścicieli np. Ciebie, mnie ...
Jest tylko jedna przeszkoda aby powołać zarząd musi istnieć wspólnota, a żeby zaistniała WM każdy musi mieć akt notarialny na wyodrębnioną własność. A na to trzeba poczekać prawdopodobnie do grudnia.
I to tyle.


By powstała wspólnota wystarczy 1 akt notarialny nie trzeba czekać na resztę, po prostu w WM ma udziały wtedy 1 osoba a za resztę udziałów odpowiada nie kto inny jak ACTIV ;]

Ale jako samo zawiązanie WM wystarczy 1 akt notarialny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kontrola nad administratorem budynku
Forum Osiedle na Okulickiego Strona Główna -> IV Etap
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin